چاپ تراکت
یکی از ساده ترین و قدیمی ترین ابزار تبلیغاتی، چاپ و توزیع تراکت می باشد و صاحبان کسب و کار از آن به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می نمایند. امروزه استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و غیره ممکن است به عنوان ابزارهای جدید تبلیغاتی محسوب شوند اما همچنان روش های تبلیغات فیزیکی طرفداران خود را دارند و نباید از اهمیت آنها غافل شد. بسیاری از متخصصان بازاریابی بر این عقیده هستند که چاپ و توزیع تراکت به صورت انسانی، به عنوان یک روش مفید بازاریابی بوده و با انتخاب زمان و مکان مناسب برای توزیع تراکت می توان میزان بازدهی این روش تبلیغاتی را چند برابر نمود. طراحی تراکت باید جذاب باشد تا بتواند در اثر بخشی آن تاثیر بگذارد.
تراکت های چاپ شده نیاز به فضای کمی برای نگهداری دارند. می توانید مطالب مهم و اطلاعیه های خود را در قالب تراکت چاپ کرده و از این طریق بسیاری از علاقه مندان به حرفه خود را ازوجود مراسم و افتتاحیه و تخفیفات خود مطلع نمایید. برای چاپ تراکت می توان از کاغذ تحریر 80 گرم تا کاغذ گلاسه لمینیت شده استفاده کرد. باید به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب نوع تراکت با اهداف شما سازگاری داشته باشد. اگر طرح تراکت شما یکسان است و تغییری نمی کند بهتر است که چاپ تراکت را با تیراژ بالا انجام دهید، زیرا این کار هزینه های شما را کاهش می دهد. اما اگر تبلیغات شما مدام در حال تغییر است می توانید با همان تیراژ پایین تراکت خود را چاپ نموده و پیام خود را به مخاطبین هدف خود برسانید.
دلایل چاپ تراکت
- مقرون به صرفه بودن: چاپ تراکت یکی از ارزان ترین روش های تبلیغاتی می باشد و می توان با یک بودجه کم برای تبلیغات، تعداد زیادی تراکت چاپ کرده و در بین جامعه هدف توزیع نمود.
- صرفه جویی در زمان: چاپ تراکت یکی از راههای سریع برای تبلیغات می باشد، کافی است که شما کار طراحی تراکت را انجام دهید و بعد به کمک چاپ افست و یا دیجیتال، تراکت های چاپ شده را در مکان مناسب توزیع نمایید.
- سهولت دسترسی به مخاطبین هدف: با چاپ تراکت و توزیع آن دربین افراد یک منطقه خاص یا مشاغل خاص می توانید به راحتی تبلیغات خود را به یک منطقه و یا افراد خاص محدود نمایید. در صورتی که اگر از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات خود استفاده کنید این امکان برای شما فراهم نیست.