چاپ کاتالوگ
یکی از مهمترین و پرکاربردترین ابزارهای تبلیغاتی کاتالوگ می باشد. از کاتالوگ به عنوان یک پل ارتباطی بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان استفاده می شود. در واقع کاتالوگ شامل اطلاعات مربوط به کالا و خدمات است که در اختیار مخاطب قرار می گیرد و با مطالعه این کاتالوگ با خدمات و محصولات شما آشنا می شود. می توان کاتالوگ را به یک نمایشگاه کاغذی که در آن محصولات و خدمات شما عرضه می شود در نظر گرفت. هزینه داشتن یک نمایشگاه کاغذی به مراتب خیلی کمتر از یک نمایشگاه واقعی می باشد. برای اینکه از چاپ کاتالوگ بهترین نتیجه را بگیرید باید در طراحی، نوع کاغذ و چاپ کاتالوگ نهایت دقت را داشته باشد. امروزه حتی با وجود افزایش استفادده از تبلیغات الکترونیکی و مجازی، باز هم چاپ کاتالوگ با کیفیت و زیبا برای معرفی کسب و کار اهمیت فراوانی دارد.
نکات مهم طراحی کاتالوگ
هر چقدر طراحی و چاپ کاتالوگ متناسب باهدف شما باشد تاثیر بیشتری در تصمیم مخاطب به انتخاب کالا و محصولات شما می گذارد. عواملی که در طراحی یک کاتالوگ موثر است عبارتند از رنگ، اندازه فونت و تصاویر مورد استفاده می باشد که در بازدهی کاتالوگ چاپ شده تاثیر فراوانی دارد.
اندازه فونت انتخابی برای چاپ کاتالوگ
بهتر است در طراحی کاتالوگ از یک فونت در اندازه های متفاوت استفاده شود تا میزان تاثیرگذاری آن بر روی مخاطب افزایش یابد.
انتخاب رنگ مناسب برای چاپ کاتالوگ
با توجه به علم روانشناسی رنگ، باید از رنگ های مناسب وجذاب برای معرفی محصولات و یا خدمات برند خود استفاده کنید و به این نکته مهم توجه داشته باشید که رنگ ها به عنوان یک پل ارتباطی بین شما و مخاطب است پس در انتخاب رنگ برای چاپ کاتالوگ نهایت دقت را داشته باشید تا با اهداف شما سازگار باشد.
انتخاب عکس مناسب برای چاپ کاتالوگ
بهتر است در طراحی کاتالوگ از عکس هایی استفاده کنید که به صورت واضح و شفاف پیام محصولات و خدمات شما را به مخاطب منتقل نماید. هر چقدر تصاویر انتخاب شده گویا تر باشد و بتواند به سوالات مخطبان پاسخ دهد، بر روی مخاطب تاثیرگذارتر است.
در هنگام چاپ کاتالوگ بهتر است که در مورد نام کالا، شماره یا مدل، تصویر کالا به همراه مشخصات فنی توضیحات مختصر و مفیدی ذکر شود تا به بتواند به تصمیمم گیری مخاطب کمک نماید. معمولا در چاپ کاتالوگ اطلاعاتی از چگونگی تولید محصول و نحوه استفاده از آن عکس محصول و گاهی اوقات قیمت کالا ذکرمی شود.